lørdag 6. november 2010

Forslag til god Champagne?

Til alle lesere:) jeg er dårlig på både valg av champagne, og drikke det. så lurte derfor på om dere hadde noen gode tips til meg? :) Nå som det snart er nyttår, og mye festligheter, må jeg prøve en ny runde på dette:) jeg har smakt noen før som ikke er så værst, men husker jo ikke nå hva de heter..Martini Asti er en jeg ikke er så glad i, syns den er for syrlig...men har dere forslag til en god litt søt, men ikke for søt Champagne som kan drikkes til fest? Forslag mottas med takk:)

6 kommentarer:

  1. Må det være champagne? Tror ikke Martini Asti er det...? Men av champagne er favoritten min "Moët & Chandon Impérial Brut", men ekte champagne er jo så dyrt at jeg kjøper ofte en billig musserende=) Forslag til litt søtlig drikke kan være en Moscato-vin, som f.ek.s "Sarocco" (kun 5,5% alkohol). En flaske av denne blir for søtt, men et glass er bare godt, gjerne sammen med et jordbær eller to=)

    SvarSlett
  2. Jeg syns den vi hadde til nytt år i fjord var veldig god. Hva het den igjen snuppa? Jeg er så dårlig på det der selv jeg, men Asti'n er jo god da. kanskje litt kjedelig i lengden, men god :) klem

    SvarSlett
  3. Til Anonym:)Joda martini asti er en campagne men liker igrunn ikke den så godt, men uansett tusen takk for tipset:) jeg skal prøve meg på en av disse i jula:)takker:)

    SvarSlett
  4. Marianne:) ja søren hva het nå den igjen da? Den var faktisk veldig god den, og ikke var den dyr heller...Skal gå inn å se på noen bilder vi har fra nyttår og se om jeg finner ut av det:))

    SvarSlett
  5. Martini Asti er ikke champagne, det er en muserende vin - og den er ikke god. Det skulle vært ulovlig å selge den. Det finnes derimot mye god Cava, muserende vin fra Cava distriktet i Spania. Jeg kan anbefalle Grans Moments Brut Nature, og den koster bare 99kr. Skal du ha skikkelig champagne må du opp i minst 400kr, og det er kanskje litt mye? En annen god Cava: Marqués de Monistrol Premium Cuvée (den finnes også som muserende Rose).

    Av muserende vin kan jeg virkelig anbefale en som heter Casabianca. Den er helt nydelig og meget nær det man kan kalle ekte champagne. Den er ikke dyr heller, kun 116kr.

    SvarSlett
  6. Tusen takk for mange gode tips:))

    SvarSlett

✿Tusen takk for at du la igjen en kommentar hos meg❤